ikganaarrome.reismee.nl

Flip Flop

Dag 2 - zondag 24 mei - Villa Borghese & Tridente

'Made in Italy' schijnt voor de kenners een teken van kwaliteit te zijn. Zelf draag ik liever 4 goedkopere shirts dan het hele jaar 1 dure. Toch viel het door mij gevreesde ( en in Florence ervaren) la bella figura maken erg mee. Natuurlijk lopen er Italiaanse mannen te pronken met zichzelf. Hier komen ze ook alleen maar mee weg door de zonnebrillen die meer dan de helft van hun gezicht bedekken en de strakke kwaliteits pakken die de rest camoufleren. Zelfs ik als leek kon zien dat ze een fortuin hadden gekost.

Zolang ik mijn rugtas met camera bij me droeg zou ik toch de eeuwige toerist blijven, veel aandacht aan mijn outfit om zelf te flaneren door Rome leek daarom ook verspilde moeite. Op de 'scalinata della trinita dei monti' ofwel de Spaanse trappen vond ik nog velen honderden anderen toeristen die comfort (lees sportschoenen of sandalen) boven Fashion verkiezen. Zelf verlaat ik de Piazza di Spagna, ook wel het middelpunt van de roomse modewijk op mijn teenslippers. Vrolijk flip flop ik langs de Italiaanse modehuizen; Armani, Biagitooi, Cavalli, Fendi, Gucci, Max Mara en Valentino. Ik flip flop bijna langs alle letters van het alfabet.

Vanochtend had ik nog vol goede moed mijn sneakers aangetrokken. En omdat ik redelijk vroeg op pad was had ik gelukkig voor de zekerheid mijn slippers ook maar ingepakt. De boosdoener van het vroege ontwaken leek een boze Italiaanse gladiator te zijn. Nog versuft van de slaap werd ik gewekt door gerommel aan de deur. Na 3x No servizio geroepen te hebben naar de vermeende housekeeping ging het gerommel over in geram en geschop tegen de deur. Me er erg van bewust zijnde dat ik helemaal alleen was schoot ik toch ietwat angstig in een shirt en opende het raam. De Italiaanse gladiator bleek een klein Indisch opdondertje te zijn. Hij had zich blijkbaar vergist in het huisje. Het arme kind schrok nog meer dan ik dat had gedaan. Het jochie had me onbedoeld echter een lange dag geschonken. Ik had dus alle tijd om de eerste volle dag in Rome uitgebreid te benutten.

Rome is betoverend! Ik weet niet hoe Parijs aan de titel 'City of Love' komt maar het is gestolen van Rome. Dat kan niet anders. De kleuren in de stad zijn prachtig, het lichtval sprookjesachtig en de sfeer buitengewoon ontspannen; alsof alle Romeinen ook op vakantie zijn. Twee wandelroutes uit de Lonely hebben me langs het Piazza del Popolo, Piazza de Spagna, Trevi fontein en het park Villa Broghese gebracht.

Een flinke wolkbreuk compleet met onweer bij de Trevi fontein kon de dag niet verpesten. Het Piazza del Popolo is een prachtig plein wat echt niet te omschrijven is, dat moet je zelf gezien hebben. Het aangelegen Villa Borghese is een cadeautje, zeker op een warme dag in Rome. Het vondelpark is een klein grijs lelijk eendje in vergeleken met dit prachtige groene park. Vanaf het Piazza del Popolo is het bestijgen van de trappen de moeite waard wanneer je kort daarna het uitzicht over Rome mag bewonderen. Nog mooier vond ik het park zelf. Een dikke 6 uur heb ik me al struinend door het park verwonderd over al het moois. Het park is voor mijn gevoel net zo groot als Haarlem en heeft veel te bieden. Fietsen, wandelen, hardlopen, bioscoop, dierentuin, mooie beelden, terrasjes, prachtige grasvelden omringt door bloemen om neer te ploffen, mooie meertjes en in het midden het Piazza di Sienna. Hier waren veel werklui nu al druk bezig om de arena op te bouwen voor het grote paarden event wat de komende dagen gaat beginnen.

Weer terug op de camping had ik geen voeten meer over. Gelukkig was daar Jeorge die me met zijn golf car voor de deur van de bungalow heeft afgezet. Een vriendelijke glimlach doet wonderen :) Juist omdat het in Haarlem helaas niet kan geniet ik er nu juist nog meer van om met de benen omhoog lekker buiten te zitten. Met een bord zelf in elkaar geflanste salade, een fles witte wijn en de aller-lekkerste tomaten die ik ooit geproefd heb is het heerlijk bijkomen van een geweldige dag.

Reacties

Reacties

Marjolein

Ahhhhh neem me mee!!!
Kan ik nog een latere vlucht nemen?
Hihihi

ijda

hoi veer,

volgens mij heb jij vakantie nodig als je terug komt, als ik
zie wat je allemaal afloopt ,heb je nog een nieuw paar
flip flops nodig. fijn meis dat je het zo naar je zin hebt
en volgens mij moet je inderdaad een boek schrijven,
je bent er voor in de wieg gelegd
kusjes mams

patries

heb weer genoten van je verhaal veer! zo te horen moet ik toch echt nog een keer naar Rome! Neem je me volgende keer mee?
dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!